isdrömmar

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Själv i stallet

Av Zandra - 7 december 2009 18:55

Sibba var sjuk igen idag, så jag fick åka själv till stallet. Hennes jeep är på verkstan så vi har fått låna hennes pappas enorma jeep-pickup. Jag kände mig som en liten lus bakom ratten när jag körde till stallet. Den är ännu större än Sibbas bil.


Har inte kunnat göra så mycket idag än att släppa ut och in hästar och mocka. vi har i princip inga hästar jag kan träna själv.

Jag red Funi i ridhuset och övade honom på att sänka huvudet, och att behålla uppmärksamheten mot mig. Han är väldigt lättdistraherad. Men det blev ett riktigt bra pass, han lyssnade och var avslappnad.


Sen red jag ut på Duna tillsammans med Beggi på en unghäst. Han behöver någon med på en tränad häst som stöd för unghästen, så jag erbjöd mig att rida med honom så han kunde ta ut den. Hade ju inget annat att göra ändå.

Sen fanns det inget mer för mig att göra så det var bara att åka hem. Var hemma redan vid halv 4. Skönt att vara hemma lite tidigare som omväxling.

 
 
Gilraen

Gilraen

7 december 2009 22:54

Jag blir allt mer och mer sugen på att komma och hälsa på dig. (A)

http://gilraen.se/blog

 
Vivi

Vivi

8 december 2009 08:57

Jag tror t.o.m hästarna tycker det är skönt med "lediga dagar" och lite omväxling ;)
Hoppas Sibba blir bättre !

Ja, jag har den på bevakning på CDON nu, jag kan ju tjoa till när de släpper den!

Ush ...försäkringsNisse var inte alls kul igår :P inte för att jag egentligen hade väntat mig det, men visst hade det avrit skönt att få höra "det är lugnt allt går på försäkringen" , ingen katastrof EGENTLIGEN bara lite retligt! :)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

8 december 2009 12:39

Hmmm tack, jag har nog inte riktigt hämtat mig från katten hämnd ännu ;)
Tur att det iaf finns söta och snälla katter på internet ;P

Ha ha, jag visst är han underbar, speciellt den pjäsen, den är en av hans höjdpunkter !! :)
Såg honom live för ett tag sedan och han är verkligen helt underbar!!
Hoppas det har gått bra med allt i stallet idag!

http://www.missvivis.se

 
Din Ömma Moder

Din Ömma Moder

8 december 2009 20:27

Nu har jag läst ikapp sedan i fredags!
Vad bussigt av Beggi att ta med dig på sightseing!
Hoppas både Sibba och bilen blir friska snart, så du kan få träna hästarna lite mer. Det närmar ju sig hemfärd nu så det gäller att "suga ut det gottaste"!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards