isdrömmar

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Zandra - 8 december 2009 21:00

Det blev bara några timmar i stallet idag. Sibba skulle till läkaren mitt på dagen så vi tog sovmorgon. Ingen idé att flänga till stallet på morgonen för att kanske bara kunna vara där en timma.

Det var skönt att få sova lite längre.

När hon kom hem åt vi lite och var inte i stallet förrän vid 15-tiden. Vi åkte en annan väg till stallet idag för vi skulle lämna av lite saker hos hennes pappa.

då åkte vi förbi hagen där Dimmalimm bor, och vi såg henne! hon stod där tillsammans med en brun häst och kikade nyfiket på bilen när vi körde förbi.


En liten stund efter att vi kom till stallet dök Tröllis ägare upp. Vi har ju inte ridit honom mer än en gång de senaste tre veckorna, för de har inte kunnat bestämma sig om han ska hem eller fortsätta tränas.

Jag fick äran att visa upp honom i ridhuset, och det gick så bra trots att han inte varit riden på ett tag.

Sen fick flickan som ska rida honom prova. Hon var väl 12-13 år.

"Ojoj, hur ska detta gå?" tänkte jag. En just inriden unghäst med ett barn på.

Men det var som att han förstod att hon var ett barn och att hon ska vara hans matte. Han gick såå fint och försiktigt med henne.

Och hon verkade tycka jättemycket om sin häst. Det kändes som att de kommer bli ett bra par!

De var jättenöjda med hans träning så de kommer och hämtar honom till helgen.

Man känner sig ju ganska stolt. Hästarna vi tränar blir lite som ens barn. Och när de presterar bra känner man sig som en stolt mamma.

Sen ska jag väl vara lite stolt över mig själv också eftersom det bara är jag som ridit honom förut.


Ägarna var kvar ganska länge och drack kaffe och pratade.

Jag roade mig med att släppa in och ut hästar och mocka så länge.

När de åkt skodde Sibba den nya hästen (som jag fortfarande inte har namn och bild på), och sen var det dags för oss också att åka hem.


Pegasus visade väldigt tydligt att han tyckte han fått nog med lediga dagar nu. Han ville bli riden! Han har fått vila 3 dagar. Helt klart för mycket tycker han.

Hans ägare ska också komma och hämta honom snart. Tyvärr blir det inte under tiden jag är kvar. Han skulle kommit nu i veckan, men det blev uppskjutet.

Lite synd, hade verkligen tyckt det varit kul att få visa honom själv. Honom är jag lite extra stolt över eftersom jag varit med från början och gjort det mesta av träningen på honom.

Han har blivit en så himla vänlig och trevlig häst. Han var lite tjurig från början. Jag inbillar mig att det var efter massagen det vände. Kanske var det obekvämt för honom i hans rörelser innan, för han var faktiskt väldigt stel!


De är så gulliga alla våra hästar. De vill verkligen bli tränade, det är ingen som är sur och motvillig. Och de är så vänliga och sträcker fram mulen när man går i stallgången och vill bli kliade och pratade med.

Och börjar man klia en måste man gå igenom resten av gänget också. Alla vill ha uppmärksamhet!


När jag stod och klappade hästar såg jag att Krummi hade något i munnen som antagligen inte borde vara där. Jag höll fram handen och han spottade snällt ut föremålet. Huvudet på en söm (spik till hästskor)! Undrar hur han fått tag i det. Han måste hittat det på golvet.

Jag hoppas verkligen att han bara lekte med det och inte tänkte äta upp det!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards