isdrömmar

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Zandra - 9 december 2009 23:15

Ja idag var det två premiärer! Jag red ut på Funi själv. Första gången han rids ute hos oss. Han var riden ute lite när han började ridas in, men det var 3 år sedan. vi har ju fått ta det lite från början med honom och Krummi, fast det går snabbare fram med de som redan lärt sig allt en gång.

Funi älskade att komma ut! Och ville bara springa! Och det fick han göra ganska mycket också, så han var ganska svettig när vi kom tillbaka, men väldigt nöjd.

Han är väldigt hoppig av sig och ser spöken över allt.

Första spöket bodde i tröskeln i ridhuset. Det tog en bra stund att övertala honom att vi skulle gå över den för att komma ut.


Andra premiären var på Snót. Jag red henne utanför rundeln, utan longerlina på för första gången. Hon skötte sig exemplariskt! Det var faktiskt mycket lättare att rida henne utan linan på. Jag tror hon känner sig lite störd av den.

Det var så roligt! När hon kom till oss trodde vi att hon var mer eller mindre otränbar. Hon hatade människor. Och jag hade aldrig trott att jag skulle kunna rida henne utan longerlina på.

Men med tiden har hon bestämt sig för att vi är rätt snälla ändå, och hon har börjat tycka det är roligt med träningen.

Hon har framför allt insett att människor gör mycket konstiga saker, och accepterar att vi gör konstiga saker som vi blandar in henne i.


Jag var ute och promenerade med Krummi idag också. Han har fått ett specialbett nu eftersom han har så svårt att hantera vanliga bett. Ett med en liten platta på så han inte ska kunna lägga tungan över som han brukar göra.

Vi ville att han skulle få känna in sig med det innan vi börjar jobba med honom, så han fick gå promenad med mig, med träns på.


Jag red ut på Pegasus också i sällskap av Sibba på Elding. Han var lite lat idag och skulle hela tiden vända om och ville inte gå framåt. Men när vi kommit en liten bit hemifrån kom han på ändå att det var kul, och då gick det så bra.

Han är så fin och gullig!

Han fick lite massage idag också. Forseti fick också lite massage och verkade gilla det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards