isdrömmar

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Landet där solen knappt går upp

Av Zandra - 10 december 2009 20:11

Idag kom vi också till stallet först efter lunch. På förmiddagen var vi i Egilsstaðir och uträttade ärenden och hämtade Sibbas bil som varit på verkstan.

Nu är den hel och fungerande igen! Och det var inga allvarliga fel så det blev inte särskilt dyrt heller smo tur var. De bytte tändstift och en läckande oljeslang.


Idag var himlen helt klar! Men det är knappt att solen orkar upp ovanför bergstopparna. Och den är väl bara synlig 1 max 2 timmar.

Vi tog i alla fall tillfället i akt att ha lite fotosession! Bilderna finner du i Mitt Galleri. Vi lånade vackra Glói som fotomodell, och Sibba red även lite på sin häst Elding.

Jag har också fotat vår nyaste häst nu, så nu finns han bland Våra Hästar.


Jag har ridit Forseti, Galdur och Snót i ridhuset idag. alla utanför rundeln och utan longerlina på. Snót skötte sig exemplariskt och lyssnade jättefint på mig. Forseti skötte sig också, så gott som utan anmärkning.

Och Galdur han är ett fall för sig. Han är för barnslig för att bli tränad tror jag. Han behöver växa upp mer. Han är trygg och så, skulle aldrig hitta på något dumt. Men han är så fruktansvärt svår att ens få att gå framåt, och sen få att gå åt det håll vi vill. Man blir helt utmattad av att rida honom.

Efter passet kändes det snarare som att jag sprungit runt med honom på ryggen än tvärt om.



Igår gjorde jag en knock out på mig själv. Skulle gå ut genom en dörr på baksidan av stallet. Brukar normalt inte gå ut där, och den dörren är väldigt låg så jag kan inte gå raklång igenom. Det hade jag glömt och gick rakt in i väggen ovanför dörren. Som tur var hade jag hjälmen på mig! Men jag smällde i med sån kraft att jag trillade omkull. Ont i nacken gjorde det, men jag är glad att jag hade hjälmen på! Fast hade jag inte haft det så hade det nog inte hänt. skärmen på hjälmen skymde nämligen en del av min sikt uppåt så jag såg inte hur låg dörren var.


Ikväll blir det kombinerat torsdagsparty och avskedsfest för mig. Imorgon kväll efter jobbet ska jag och Sibba påbörja vår roadtrip ner till Reykjavík. Vi måste köra runt halva ön längs med kusten, så det blir en bit. Men det ska bli väldigt kul! Vi räknar med att vara framme i Reykjavík på söndag.

Så det kommer inte bli så mycket skrivet under helgen, och jag är inte säker på att jag hinner med något inlägg innan vi åker imorgon.

Så, om ni inte hör mer från mig önskar jag en trevlig helg. See you on the other side!

 
 
Vivi

Vivi

11 december 2009 08:40

Bloggen är det du minst behöver tänka på nu, njut av varenda minut du har kvar på den vackra "ön", vad roligt att ni gör en liten roadtrip, då får du ju se ännu mer av island.

Men lilla vän, det där är inte bra, okej trist info men här får du den: Du borde ta dig till en doktor för att få ett intyg på "skadan" för OM (gud förbjude som de säger) du skulle få problem med wiplash måste man ha ett läkarintyg som itne får vara mer än typ ...72 timmar gammalt sedan händelsen, för att få pengar från försäkringskassan.
Kan dock vara så att det är annorlunda om man faktiskt är utomlands!
Förlåt att jag blidde tråkigt :( är bara rädd om dig !
Tur du hade hjälmen som sagt även om det var dens fel från början!
Ha nu rikgti riktigt roligt sista dagarna !!
och om du läser detta på Island.... GÅ BORT FRÅN DATORN!! :p
Kram

http://www.missvivis.se

 
Ingen bild

Linna

13 december 2009 12:47

Hoppas du haft det underbart på din lilla roadtrip!

 
Vivi

Vivi

14 december 2009 10:14

Tack för alla de gulliga orden, jag blev jätteglad, du är så bra på att säga snälla saker, tro inget annat ;)
TACKTACKTACK!!
Jag hoppas din roadtrip och hemresan går bra nu, förstår att det måste kännas vemodigt, men Island kommer finnas kvar där både för besök och säkert kommer du kunnat åka tillbaka och jobba lite ibland om du känner för det :)
Nu när du kommer hem är det ju massa julmys & sen får du fundera på vad DU vill göra med livet! :)
Västkusten skulle välkomna dig ;)

Kramar

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards