isdrömmar

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Isländska män äter inte pasta

Av Zandra - 2 december 2009 20:18

Sibbas mekanikervän fick igång bilen. Den går inte som en klocka direkt, den dör ibland. Men nu startar den i alla fall. Det gjorde den inte förut.

Han ska byta lite fler delar på den nästa vecka antagligen.

Vi bjöd honom på lunch också. Köttfärssås, men potatis till! Sibba sa att vi inte kunde ta pasta för Isländska män äter inte pasta.

Det tyckte jag lät lite konstigt. Pasta är ju rejäl mat.

Det var visserligen gott med potatis till också.


Efter lunchen åkte vi och handlade, så det blev inte många timmar i stallet i dag. Men vi hann i alla fall med 5 hästar.

Elding, Galdur, Forseti, Snót och Krummi.

Stackars Krummi hade fått ett sår på manken, någon annan häst hade bitit bort en stor skinnflik i hagen. Stackars häst!

Så Sibba tränade honom från marken i ridhuset. Jag kunde inte sitta på när han hade så stort sår. Inte ens sadel la vi på.


Idag har de tagit in en ny häst i stallet. Eller ny och ny, den tillhör Tjarnarland men har varit ute på bete. Jag har sett den på sitt bete en gång förut när vi hjälpte Einar att flytta hästar.

Den är otroligt vacker! En alldeles röd fux, med hela mulen vit och så går det vita upp i en bläs. Ska försöka komma ihåg kameran imorgon och fota den! Den är verkligen speciell.

 
 
Vivi

Vivi

3 december 2009 08:34

Ja!! Fler hästbilder :D Den lät jättefin!
Va??? Ingen pasta, konstigt, ALLA islänska män kan ju inte rata pasta det är ju bara ... jättekostigt.

Byxorna var fantastiskt coola och klänningen de hade där var jättefin, det ser ut att vara av ett riktigt bra matrial som du säger.

Vad lustigt att du säger det för jag satt just och tänkte härom dagen hur mycket jag faktiskt tycker om dig fast vi inte har träffats :)
Vi lär ju som du säger känna varandra ganska bra, ibland känns det som om du vet mer om mig & mina drömmar än vad många av mina "irl" vänner gör ;)
Jag känner verkligen att jag måste ta mig upp till stockholm så att jag får träffa dig :)

*kram*

http://www.missvivis.se

 
 Din Ömma Moder

Din Ömma Moder

4 december 2009 09:27

Det finns nog många svenska män som också fortfarande bara vill ha potatis. Synd, för både pasta och ris är bra mat för dem som har ett hårt fysiskt arbete!
Jättesynd om Krummi, du får dela med dig av din Aloe Vera, så går läkningen mycket snabbare. Djur svarar bra på sådana produkter. (hur gick det förresten med ditt brännsår? Du smörjade väl flitigt?)
I eftermiddag åker vi till Stockholm!
Önskar dig en bra 2:a Adventshelg!
Kramar!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards