isdrömmar

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Zandra - 7 november 2009 16:32

Jag sitter här med en sovande katt i knät. På golvet bredvid mig sover hunden.

Sibba har åkt till norr till sin gamla hemort, och väntas hem först imorgon. Jag och djuren har huset för oss själva.

Jag har varit riktigt huslig idag. Diskat upp ett enoooormt berg av disk. Fanns nog inget rent kvar i köket innan. Dammsugit, hängt både min och Sibbas tvätt och väntar på ännu en tvättmaskin.


Ikväll ska jag till Egilsstaðir och se ett gammalt isländskt punkband från 80-talet. Islands motsvarighet till Ebba Grön? Det kan nog bli kul! Ska ta med kameran.

Hade just tänkt gå och laga mig lite mat när katten hoppade upp i mitt knä och la sig till rätta. Trots att jag just flyttat henne från sin sovplats på min svarta tröja.

Och alla vet ju att har man en katt knät så flyttar man inte på sig. Särskilt om den kommer till dig trots att du stört den i skönhetssömnen.

Så nu sitter jag här strandad vid datorn. Fast ganska mysigt är det allt. Hon vill sällan ligga i knät.

Av Zandra - 7 november 2009 11:50

Nu finns det lite nya bilder i mitt galleri igen. På små söta kalvar t.ex

Kika in här!

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards