isdrömmar

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Zandra - 26 november 2009 23:45

Igår var det storm och regn hela dagen, så alla snö försvann. Idag har det varit storm och snö hela dagen, så nu är det massor igen.

Så ja, titeln är ganska ironisk. Vädret har varit riktigt riktigt kass de senaste dagarna. Så dåligt det kan bli faktiskt. Och varannan dag har det snöat, och nästa regnat bort. Får se hur länge denna snön får ligga kvar. Det är i alla fall kallare nu.


Igår gjorde vi inte så mycket, så det blev inget blogginlägg. Vi vara bara i stallet en kort stund mitt på dagen. Sen pysslade vi mest hemma, och vi åkte till Egilsstaðir och handlade mat. Den Skyr vi brukar köpa var slut, så vi fick köpa av ett annat märke. Inte alls lika god. Den är ätbar, men får bara 2 hästskor av 5 möjliga.

 


Idag har jag ridit Galdur för första gången. Vi tog ut honom i rundeln direkt. Han har ju fått gå så mycket med Sven-Göran så vi tänkte att det nog skulle gå bra. Det gick väl inte helt perfekt. Han höll på att få ett utbrott, men lugnade sig nästan direkt.

Jag red också Forseti som skötte sig så fint igår. Idag verkade det dock vara bråkdag för hästarna för han höll också på att få ett utbrott. Men även det lugnade sig innan det blev något dramatiskt.


Sen red jag Pegasus, som också var studsig. Men till sist gick det riktigt bra ändå.

Och så red jag Funi själv i ridhuset. Han gick till skillnad från de andra som en klocka, så det var en bra avslutning.

Jag har ju lärt honom framdelsvändningar. Han gör dem perfekt nu. Han är så smart den hästen! Jag känner mig också stolt eftersom jag lärt honom.

Hoppas att vädret bättrar sig nu så jag kan få rida ut på honom snart!

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards