isdrömmar

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Zandra - 22 november 2009 16:51

Skönt med ledig dag idag! Särskilt efter gårdagens slit då jag hade hand om stallet helt själv.

Jag tog förmiddagen till att pyssla om mig själv. Det hinner man inte med på veckorna. Mitt hår är silkesmjukt nu efter en överdos av balsam, och mina naglar glänser efter filande och skyddande lack på (ofärgat). Hittade det på apoteket här, det skulle vara bra för sköra naglar. Mina naglar flisar sig alltid och får ta extra mycket stryk i stallet.

Fötterna fick sig en omgång med fotfilen också.


Sen lagade jag pyttipanna åt oss till lunch. Typisk svensk mat! Sibba tyckte om det.

Jag har kört två maskiner med tvätt och dammsugit, och nu har jag en chokladkaka i ugnen. Så jag sitter inte bara och pillar navelludd på min lediga dag!

Brände mig på armen på ett varmt galler när jag skulle sätta in kakan, så jag hoppas den blir god nu så den är värd det. För brännsåret blev ganska stort och svider mycket!


Ikväll har jag bokat en Skype-date med en mycket god vän. Ska bli skönt att få prata med henne lite. Skype har krånglat förut när ni har försökt prata, hoppas det fungerar bättre denna gång.

Jag saknar henne verkligen! Vi får boka in en fika snarast så fort jag kommer hem!

Av Zandra - 22 november 2009 00:01

Jag insåg att det behövdes en uppdatering av Våra Hästar.

Grána åkte samtidigt som Dimmalimm i fredags. Hon ska till en annan tränare ett tag. Grána ägs av Sibba och hennes pappa.

Så nu har vi helt plötsligt bara 10 hästar att träna. vi har ju 11 som vi tar hand om, för Duna står ju kvar. Men hon är inte under träning för oss längre.

Och Elding är ju Sibbas häst. Hon är 11 år så hon är ingen unghäst som behöver träning direkt. Så egentligen har vi bara 9 hästar under träning.


Trölli åker snart hem, och Pegasus börjar också bli redo. Vi ska börja rida båda dem utomhus nu, och sen är de klara för att åka tillbaka till sina ägare.

Det har inte pratats om att Pegasus ska hem, men han har kommit lika långt i sin träning som Trölli, så jag antar att han ska det.


När jag kom hit hade vi 6 hästar. Jag tyckte det var mycket först. Men nu känns plötsligt 10 lite.

Jag ska börja rida Galdur och Forseti i veckan. Forseti har jag redan suttit på en runda i stallet. så nästa steg blir att rida i rundeln.

Jag ser fram emot att få rida Galdur. Sibba kallar honom för jackass som inte lyssnar. Men jag tror han kan bli rolig att rida. Han är väldigt social. Lite bufflig och oförskämd kanske, men ganska rolig.

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards