isdrömmar

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Zandra - 20 oktober 2009 13:28

Sibba är fortfarande risig så jag fick själv åka och hjälpa hennes pappa i ladugården idag. Men jag vet ju vad som ska göras nu efter 2 veckors jobb där så det var inga problem.

Och så fick jag köra hennes Jeep igen. Jag vill också ha en sån stor bil!


Igår lyckades jag ha en liten konversation på isländska igen. Med ägaren av hästgården. Han frågade lite om hur länge jag skulle stanna, vad jag skulle göra sen, och om jag skulle jobba eller plugga när jag åkte tillbaka till Sverige.

Det är som sagt något med hans isländska som är lättare att förstå, han kanske talar långsammare.

Och jag lyckades svara på isländska också och han förstod vad jag sa, så lite framåt går det nog! Jag har ju trots allt bara varit här i 2 veckor.

Han fyllde föresten 60 igår, så vi blev bjudna på tårta i stallet! Väldigt gott! Det var någon slags kokosbotten, sen var det massa grädde på, och ocanpå det hackad choklad av olika sort och blåbär och jordgubbar. Mums!

Jag och Sibba hade köpt ett födelsedagskort till honom som han blev väldigt glad för.


Och nu ska ni få se hur hårt det är att jobba med unghästar. Detta är blåmärket som Viktor så generöst försedde mig med förra veckan.

 

Hade ett nästan lika stort på benet också efter avtrillningen, men det har läkt nu. Har ett ganska stort på högra armen också, men det vet jag inte vart det kommer ifrån.

Men man måste ju visa att man är svensk, gul och blå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards