isdrömmar

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Zandra - 25 oktober 2009 20:14

Min första lediga dag här, och vilken dag sen! Började med en sovmorgon så klart. Sen slängde jag in lite kläder i tvättmaskinen, och sen tog jag en två timmar lång promenad med Kaffon och systemkameran som sällskap. Hittade massa trevliga promenadstigar. Och det fanns mycket mer att undersöka. Men efter två timmar kände jag att det var dags att traska hemåt.

Spana bilder i mitt galleri!


Hade just bara kommit innanför dörren så ringde Sibbas mobil. När hon lagt på frågar hon om jag vill följa med och köra fyrhjuling. Så klart jag ville! Har gått och trånat efter fyrhjulingarna som finns på hästgården.

Så det blev bara till att snabbt byta om och åka med till stallet.

Där väntade två 4-hjulingar och en 6-hjuling på oss. Jag och Sibba körde fyrhjulingarna, och killen som "guidade" oss körde 6-hjulingen.

Vi var ute i två timmar och körde genom väldigt tuff terräng. Ni anar inte hur jobbigt det är att köra fyrhjuling! Man får slita ganska mycket när man kör genom så svår teräng som vi gjorde.

Kommer ha sjuk träningsvärk imorgon.

Men oj vad kul det var! Det var så häftigt!

Det är imponerande hur de där maskinerna tar sig fram över allt. Hade vi inte haft killen som körde först och visade vägen hade jag på vissa ställen aldrig fått för mig att köra.

Den där kuperade marken som jag försökt beskriva förut som jordhögar/myrstackar. Där en hög börjar där nästa slutar. Genom sånt körde vi. Jag tyckte det var svårt att rida genom det. Men jag kan säga att ridning genom de kullarna är rena semestern jämför med att köra fyrhjuling där.

Jag var helt säker på att jag skulle bli hängandes på underredet på en sån där jordhög.

På ett ställe när vi gick från sån där knölig mark och rakt ner för en brant backe höll jag på att flyga av när högra framhjulet störtar nerför backen medan resten av fyrhjulingen hänger kvar på jordhögarna.

På ett annat ställe var marken lite jämnare och så var det en liten väldigt brant backe uppför. Jag kände mig lite tuff och drog gasen i botten så jag hoppade upp med fyrhjulingen.

Blev förvånad själv i hoppet, trodde det krävdes mer teknik än att bara gasa för att få de där maskinerna att flyga.

På ett ställe när vi körde på en grusväg lyckades jag pressa upp min i 95 km/h. Men fortare än så gick inte att få den att gå. Och ja mamma, vi hade hjälm!


Vi körde genom vatten, över stora stenbumlingar, på ett ställe uppför ett vattenfall och mot strömmen i en fors.

Och höjdpunken, för Sibba och killen som guidade oss, var när han  lurade ner mig i en bäck.

"Vi ska ner här, vill du köra först?"

-Njaa... Det ser väldigt brant ut där på andra sidan tyckte jag.

"Kom igen nu, du kör först"

Ok då, jag tog mot till mig, körde ner i bäcken som hade väldigt djup lera på botten.

Till slut sjönk min fyrhjuling och jag kom ingenstans.

Det hela slutade med att de fick använda båda de andra maskinerna för att dra upp mig igen. Detta visste så klart killen skulle hända, för samma sak hade hänt honom och en kompis när de kört där sist. Då sjönk båda fyrhjulingarna och de fick ringa efter undsättning.

Skitkul tyckte de när de lurat ner mig där! Skitkass tyckte jag som blev blöt om ena foten.

 


Du hittar fler bilder från dagen i mitt bildgalleri!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards