isdrömmar

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Häst-händelser

Av Zandra - 6 november 2009 20:53

Har två hästhändelser som jag glömt berätta om.

När vi red ut på Duna och Elding härom dagen stöp plötsligt Duna i backen. Mitt på en grusväg, det fanns inget direkt att snubbla på, så hon måste ha snubblat på sina egna hovar helt enkelt.

Och det var inte så att hon bara snubblade till. Hon stöp rakt ner i backen med ansiktet ner i gruset. Stackaren!

Men hon klarade sig utan en skråma, och jag också. Det gick så fort så jag hann knappt reagera innan hon var på fötter igen.


En annan kul sak är när jag red Dimmalimm i rundeln för första gången, det var också bara någon dag sedan.

Vi upptäckte att hon tyckte det var läskigt när jag pratade på ryggen på henne. Så jag sjöng svenska nationalsången för henne. Den tyckte hon inte om! Rasist!

Men när jag sjöng "Min lilla ponny" var hon hur lugn som helst.

Idag sjöng jag först "Gullefjun", det gick bra. Och sen klämde jag riktigt i från tårna med svenska nationalsången igen. Och idag brydde hon sig inte. Så nu kan hon säljas till Sverige utan problem om någon där skulle vilja köpa henne.

Sibba sa att hon är nu en "singing safe horse".

Ska jag vara helt ärlig skulle jag vääääldigt gärna köpa henne. Hon är otroligt fin och verkar ha mycket bra lynne. Dessutom är hon ganska stor, och jag vill gärna ha en stor islänning.

Ingen som känner för att sponsra mig med en häst? Och en stallplats.

Mamma jag önskar mig en ponny i julklapp!


Trölli har föresten inte eksem. Eksem på hästar existerar inte på Island. Han kan ha löss, eventuellt. Enligt Sibba visar han starka tecken på det. Vi får se om det blir behandling, eller om hans ägare får ta hand om det sen.

Jag är rädd att han ska lusa ner de andra hästarna i stallet om det nu är löss han har.

Sibba verkade dock inte särskilt orolig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards