isdrömmar

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Nya hästar igen

Av Zandra - 10 november 2009 22:05

Idag har jag ridit Trölli i ridhuset igen, utanför rundeln och utan longerlina. Han är så duktig! Och tycker det är så roligt!

Jag red Dimmalimm i rundeln också, och hon gjorde mycket bra ifrån sig hon med.

Sibba hade det kämpigt med Galdur idag, men det löste sig till slut.

Och jag har fått lära mig plocka av skor. Fick öva på Duna. Jag ska nog få lära mig lite om att verka och sko hästar också, det ska bli kul!


Det kom två nya hästar idag också. Båda har varit lite hanterade, men sedan har de inte varit rörda på 3 år. Så det blir till att börja om från början med dem.

En av dem var ännu en fux. Vi har 7 fuxar nu. Varav tre helt utan vita tecken. Man får se efter noga så man tar rätt häst!

Den nya fuxen är så gott som identisk med Pegasus. De har till och med virvlar på samma ställen i ansiktet.

Ska lägga ut bilder på de nya hästarna imorgon. Och redigera Våra Hästar lite. Vi tränar ju inte Kraftur nu mera. Hans ska ut på bete.


Sibba tränade en annan unghäst som står i stallet idag också. Vi vet inte ännu om vi ska fortsätta träna henne. Om det blir så kommer vi ha 14 hästar att ta hand om!

Kom på härom dagen att det kanske låter som att vi inte gör så mycket i stallet om dagarna. Tro mig, det gör vi. Men jag skriver inte om alla hästarna här. Dels för att Sibba tränar flera från marken fortfarande, och då är inte jag så delaktig i träningen. Hjälper mest till när hästarna ska ledas in och ut, eller göras i ordning med sadel och träns.

För sadel och träns får de öva på att gå med långt innan vi sitter upp.


Igår upptäckte Dimmalimm mitt ansikte.

Hästar pratar med varandra genom att blåsa på varandras mule. Så när hon stoppade upp mulen i mitt ansikte och snosade så blåste jag försiktigt tillbaka genom näsan.

Ojoj vad konstigt hon tyckte det var! Jättespännande, och lite läskigt. Det var som att hon inte förstått förut att jag också var en levande varelse.

Jag berättade det för Sibba som skrattade och sa att hon kanske trott att jag bara var ännu en sadel.

 
 
Vivi

Vivi

11 november 2009 08:15

Jaaaa....ett Catfe´ *fniss*
Men tänk vad roligt det faktiskt hade varit, ett café folk få ha med husdjur till, man hade kunnat ha katt och hundsektioner eller hyllor till katterna, ouppfostrande djur får naturligtvis inte komma in för att förhindra bråk ;)
Sålt massa godsaker plus lite annat kul! Kombinerad Catfé och butik en Bufé ;P
Man har så många drömmar tänk om man vågade följa ngn av dem ...som du ;)
*kram*

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

11 november 2009 08:16

Tack vad snäll du är!! Jo det har ju säkert mycket med ålder att göra, man slutar bry sig lika mycket helt enkelt ... :)

Ha ha ...du får alltid hemliga budskap och kder när du skriver kommentarer ;)

http://www.missvivis.se

 
Din Ömma Moder

Din Ömma Moder

11 november 2009 09:08

Det är så mysigt att "blåsprata" med hästar! Min ponny Gullet älskade det, hon var sååå nöjd varje gång vi haft en pratstund.
14 hästar! Ja, då har ni att göra!
Ha en bra dag!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Vivi

Vivi

11 november 2009 10:28

Hi hi ..din mamma tittade in på min blogg så nu har jag förklarat att jag vill kidnappa dig till väskusten och starta företag med dig , ngt vi kan tjäna massa pengar på samtidigt som vi gör männsikor glada ;P

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

11 november 2009 13:31

Glömde ju skriva det...men jag hade ingen aning om det där med andningen, vad häftigt !! Nu förstår jag lite mer...min lille islänning och jag kunde nämligen ligga på marken och blåsa på varandra när han var som minst :D

Vet du vad, västkusten hade verkligen fått en pärla om du flyttade hit :)
Jag ska genast börja jobba på att bli av med grannarna *moha ha ha * :D

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

11 november 2009 13:50

Här i Veinge finns det faktiskt ganska gott om gårdar och ofta lite billigare än vad de kostar närmare Halmstad, sedan är det kanske svårt att hitta ngn som pssar och är till salu ;)
Men det är klart vi löser det sen ;D

Ha ha ...japp ont som tusan gjorde det när mamma våffla, själv var jag lite försiktigare, men så fick jag inte samma volym heller :P

http://www.missvivis.se

 
Anna

Anna

11 november 2009 14:42

Nej, inte än men det kommer ;-)
Jaa, det va skönt att ha det överstökat hehe, nu är det bara allt annat jobbigt kvar..hur har du haft det idag då? =)

http://www.stargirl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards