isdrömmar

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Regnbågar och drömhästar

Av Zandra - 12 november 2009 20:21

Vissa dagar önskar man verkligen att man tagit med kameran. Idag var en sån dag. När vi åkte till stallet var det grått och mulet och småregnigt.

Dessutom var vägen en blank isbana så vi fick köra väldigt försiktigt. Det var minusgrader i marken, så när regnet landade blev det en skridskobana av vägen.

Solen går inte upp särskilt långt nu på dagarna, och frampå eftermiddagen kikade den fram. Regnmolnen låg kvar ovanför oss, men vid horisonten var det molnfritt.

Detta gav oss solsken och ösregn, samtidigt!

Och ni vet ju alla vad det innebär. Regnbåge! Och vilken regnbåge sedan! Man kunde se hela, och den var så nära också. Ena änden gick ner i hästhagen utanför.

Dessutom var regnbågen dubbel, men av den svagare kunde man inte se hela.

Åh vad jag önskar att jag haft med kameran!


Idag hade vi två ägare på besök också. Först kom familjen som äger Trölli.

Sen kom Dunas ägare. Hon är veterinär.

Sibba red Duna i ridhuset och visade upp henne. Hennes matte förundrades över att hon gått ner i vikt så. Hon var som ett klot när hon kom till oss. Hon är fortfarande fet, men i betydligt bättre form än när hon anlände.

Duna ska få stå kvar ett tag till och hennes ägare ska komma och ta ridlektioner för Sibba.


Lilla Grána som bara är 4 år hade tappat en mjölktand. Så sött! Jag hittade den i hennes box när jag mockade.


Vi har delat upp våra hästar i Grownup's, och The young ones. Även om alla utom Elding och Duna är unghästar. Grownup's är de som kommit lite längre i sin träning.

Trölli och Pegasus har fått bli stora nu. Över en natt blev de Grownup's.


När jag gick ut för att hämta in The young ones kom Dimmalimm fram till mig i hagen och mötte.

Inga andra hästar gör så. Alla går iväg tilla ndra änden av hagen för att de inte alls vill komma in.

Men Dimmalimm kom till mig. Jag blev nästan tårögd för att det var så fint. Hon har bara varit hos oss några veckor, innan var hon helt orörd, och redan litar hon så på mig att hon låter mig sitta på hennes rygg, och hon kommer och möter mig i hagen när jag går ut.

Hon är också en häst som egentligen skulle gått till slakt. Jag är så glad att hon lever! Hon är en underbart trevlig häst. Jag har blivit mer och mer förtjust i henne.

Trölli är ju också min favotit, men det känns inte som att vi har samma band som jag och Dimmalimm. Även om han litar fullt på mig också.

Och efter dagens händelse i hagen var jag såld. Jag kan inte lämna denna hästen kvar när jag åker hem.

Men hur skulle jag kunna köpa henne?

Hon är till salu, och till ett mycket bra pris (jämfört med vad en islänning av samma kvalitet skulle kosta i Sverige).

Men jag har verkligen inga pengar alls. Jag har inget sparkapital. Nada.

Just nu förbannar jag mig själv för att jag inte har något sparkonto. Dimmalimm har allt jag söker hos en häst.

Jag kanske får gå och gräva lite i hagen där regnbågen slutade, och se om jag hittar någon gammal gömd och glömd vikingaskatt.

 

 
 
Ingen bild

Titti

13 november 2009 08:49

Du får spara mjölktanden och göra ett smycke av den!
Vad mysigt att Dimmalimm visar så tydligt att hon gillar dig!
Kram!

 
Vivi

Vivi

13 november 2009 09:54

Åhhhh ...vad jag önskar att jag kunde vinna massa pengar då skulle jag köpa henne åt dig, men du får minsann ha henne hos din mamma eller nått för hon ser inte ut att vilja bo i lägenhet *fniss*
Jag förstår dig, hästar jag man få en så oerhört stark band till, nästan så man undrar om man kännt varandra i ett tidigare liv :)
Du får önska dig en ponny i julklapp !!!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards