isdrömmar

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Ledig dag

Av Zandra - 22 november 2009 16:51

Skönt med ledig dag idag! Särskilt efter gårdagens slit då jag hade hand om stallet helt själv.

Jag tog förmiddagen till att pyssla om mig själv. Det hinner man inte med på veckorna. Mitt hår är silkesmjukt nu efter en överdos av balsam, och mina naglar glänser efter filande och skyddande lack på (ofärgat). Hittade det på apoteket här, det skulle vara bra för sköra naglar. Mina naglar flisar sig alltid och får ta extra mycket stryk i stallet.

Fötterna fick sig en omgång med fotfilen också.


Sen lagade jag pyttipanna åt oss till lunch. Typisk svensk mat! Sibba tyckte om det.

Jag har kört två maskiner med tvätt och dammsugit, och nu har jag en chokladkaka i ugnen. Så jag sitter inte bara och pillar navelludd på min lediga dag!

Brände mig på armen på ett varmt galler när jag skulle sätta in kakan, så jag hoppas den blir god nu så den är värd det. För brännsåret blev ganska stort och svider mycket!


Ikväll har jag bokat en Skype-date med en mycket god vän. Ska bli skönt att få prata med henne lite. Skype har krånglat förut när ni har försökt prata, hoppas det fungerar bättre denna gång.

Jag saknar henne verkligen! Vi får boka in en fika snarast så fort jag kommer hem!

 
 
 Din Ömma Moder

Din Ömma Moder

22 november 2009 17:35

Du har väl med dig en tub Aloe Vera?

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siri

22 november 2009 19:49

Jag med, jag med, jag med.... Fika fika fika!

 
Vivi

Vivi

23 november 2009 10:05

Ja...nu börjar väl tiden ticka för hemresa ....tre veckor eller så kvar va ?
Måste vara blandade känslor för hemresa :(

http://www.missvivis.se

 
Denise

Denise

23 november 2009 13:42

Jättekul att läsa din blogg och ser hur andra har det på sina utlandsjobb! Din lediga dag låter ungefär som mina brukar vara. Förutom den där kakan;)

http://tysknisan.bloggplatsen.se

 
Jacqie

Jacqie

23 november 2009 20:34

Hej hopp!!

Skönt med en ledig dag!! Mumms med nybakat, hoppas den blev god nu då efter att du hade bränt dig & så :) Hur är det med dig annars då?? Kram kram!!

http://jacquelinesporrong.blogg.se

 
Jacqie

Jacqie

23 november 2009 22:26

Tack så mkt! Jaha okej ja processorn kanske är något varmare men det gör inte så mkt tror denna kommer funka fint hihi ja man kan ju inte få allt man vill ha hehe men kasst att det inte var någon mick..Viskar tillb...jag betalade 6990 :) Det var runt den budjeten som jag var ute efter... Vad betalade du för din då? :)

Det är segt när man inte kan somna, jag kunde inte heller sova inatt vaknade hela tiden osv segt är det fast jag kommer nog också somna gott inatt hehe :) Kramar!!

http://jacquelinesporrong.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards