isdrömmar

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Dans i Egilsstaðir

Av Zandra - 11 oktober 2009 16:04

Gåsen vi åt igår var god! Det smakade mest som kött i allmänhet, men det var väldigt mört, och Sibba hade kryddat gott. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, hon är väldigt duktig på mat!

Det som förvånade mig var att köttet var rött, jag hade trott att det skulle vara vitt kött som på kyckling.


Senare på kvällen kom det hit några killar från stallet och vi lyssnade på musik och tog en öl. Sen åkte vi in till Egilsstaðir för att gå på dans!

När det är fest börjar islänningarna väldigt sent, det upptäckte jag när jag var i Reykjavík och firade nyår för 3 år sedan. När vi svenskar normalt kryper hemåt, då festar islänningarna som mest!

Det verkar vara en regel som gäller alla islänningar för festlokalen öppnade inte förrän 00.00 Vi åkte dit vid halv 1 ungefär.

Bandet som spelade var helt ok, lite irländskinspirerad musik. Det var trevligt, vi dansade hela natten lång och jag tog massa foton.

Vid 4-tiden stängde festlokalen och vi for hemåt.

Jag känner mig ganska sliten idag. Jag tror jag har börjat bli för gammal för sånt här. Islänningar där emot blir aldrig för gamla för fest. Det dricks ganska mycket alkohol i allmänhet här.

På festen igår fanns besökare som med råge passerat medelåldern. Men det händer inte så mycket här så här års, så de får väl passa på. Stämningen var på topp, alla var glada och dansade.

Klicka här för att se gårdagens bilder! Den söta blonda tjejen på första bilden är Sibba som jag jobbar för.


Sitter i sängen och skriver nu och har Sibbas katt bredvid mig.

Har lite hemlängtan idag, saknar mina katter och min sambo (som nu är särbo). Tur att msn finns. Fick chatta lite med honom förut, och då kändes det lite bättre.

Jag saknar också att ha mina saker, min garderob. Även om jag hade stor packning fick jag inte med så mycket som jag hade velat och behövt.

Men pojken ska skicka över lite av min post hit, och då ska han skicka med en varm tröja till.

Har fått använda min stalltröja i ladugården, och då har jag bara en fleecetröja att ha till stallet. Det blir för kallt.

Har använt overallen i stallet nu, men den är fortfarande lite för varm när det är plusgrader.

Och på tal om väder har jag ännu en gång fått uppleva stora förändringar.

Igår fick jag verkligen känna på naturens krafter, idag är det fortfarande mulet, men det har slutat regna och molntäcket är lite ljusare. Och det är bara en lätt vind som drar lite i trädgrenarna utanför.

 
 
Ingen bild

Dään the iceland-mään

11 oktober 2009 20:04

Fan vad grymt! Dansade du med några fagra isländska gubbar i sina bästa år?

Du, den där Sibba var det ju inget större fel på! Coolt namn också. Jag ska tipsa Erik om att det finns en snygg isländsk brud han kan satsa på.

 
Ingen bild

Zandra

11 oktober 2009 22:22

Danne, nej jag dansade bara runt med kameran :)

Hon heter Sigurbjörg egentligen. Jag tror inte Erik är hennes typ faktiskt.

 
Ingen bild

Linna

12 oktober 2009 11:07

Ni ser ut att ha haft det väldigt kul. Men fy fan för att festa de där tiderna. Haha. Känner mig nästan gammal ju. Det kanske bara är vi svenskar som inte tål sånt =P

Vi lyckas visst inte riktigt tima varandra på skype i alla fall. Får försöka igen. Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards