isdrömmar

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Middag på 5 min

Av Zandra - 17 oktober 2009 22:00

Jag stod för middagslagningen idag också. Det tog ungefär 5 min att laga till den idag. Så borde alla middagar vara!

Vi hade kvar köttfärs från igår, en öppnad burk med majs, och tomatris från kycklingen jag lagade tidigare i veckan.

Ner med allt ihop i en gryta bara, krydda lite extra med svart- och vitpeppar och värma det.

Gott blev det!


Imorgon må ni tro händer något roligt! Vi ska driva en hästflock. Men inte från fyrhjuling utan från hästryggen! Tjiho! Jag ser verkligen fram emot det! Hoppas jag får en bra häst att rida, och att vädret blir bra.

Det måste inte vara solsken, så länge det inte regnar eller blåser är jag nöjd. Eller snöar.


Har drabbats av hemlängtan idag.

Det känns som att det är väldigt mycket upp och ner. Ena dagen älskar jag att vara här och undrar varför jag inte gjorde detta tidigare. Nästa dag längtar jag hem fruktansvärt mycket och undrar hur jag ska stå ut fram till jul när jag får träffa pojkvän och familj igen. Och mina små kissar.

Men det är väl så i början nu innan jag kommit in i rytmen.

Har dessutom inte varit något ledig sen jag kom.

Söndagar är egentligen min lediga dag, men förra söndagen hade jag tråkigt och åkte med till stallet ändå. Och imorgon ska vi ju driva hästar, och jag behövdes då.

Jag skulle föresten inte missa det även om de inte behövt min hjälp. Det ska verkligen bli kul!

Men jag kommer vara dödstrött i veckan. Skulle behöva en lugn dag. Tack och lov slapp vi kossorna både idag och imorgon.

 
 
Ingen bild

Siri

17 oktober 2009 22:55

Det där med hemlängtan, jag vet precis hur det känns. Känner precis samma här. Kan ringas på skype nån dag och prata. =)
många pussar!

 
Vivi

Vivi

18 oktober 2009 10:48

Du ska se att tiden kommer gå fort, snart kommer du vara hemma och längta tillbaka till Island! :)
Det är ju tyvärr itne så mycket man kan göra åt hemlängtan, ni får som sagt ta ledigt snart och hitta på ngt kul som inte har med arbetet att göra.

Kul!! Zandra ska bli cowboy !!!
;)

http://www.missvivis.se

 
Din ömma Moder

Din ömma Moder

18 oktober 2009 11:21

Klart att du får hemlängtan ibland, konstigt vore det väl annars!
Vi har fortfarande datstrul och jag bloggar från den gamla tröga burken. Det blir nog så att vi får köpa en ny för det är förmodligen åskan som varit i hyrdatorn. Vi får skriva mail när vi ska berätta längre historierom händelser här hemma för dig!
Kramen!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Din ömma Moder

18 oktober 2009 18:59

det gick inte att skicka mail! Har du annan mailadress de här månaderna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards