isdrömmar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Gårdagen

Av Zandra - 21 oktober 2009 18:45

Blev inget bloggat igår kväll, för hela kvällen gick åt till att baka morotsmuffins och redigera bilder.

Jag fotade och filmade en av Einars hästar igår eftermiddag. Sibbas häst Grána har jag redan fotat fina bilder på, men vi filmade henne också.

Sen skulle bilderna mailas till någon man som ville köpa en grå märr.

Lukka, som är på filmen i inlägget nedan är Einars häst. Hon är verkligen superfin, och till salu. Jag blir så sugen på att skaffa egen häst igen när jag är här. Fast jag skulle inte köpa en skimmel, de är så svåra att hålla rena. Sen tycker jag bäst om fuxar.

Men hon har ju ett fantastiskt steg som ni ser på filmklippet nedan!

Kika även in i mitt galleri för att se alla bilder från igår.


När vi åkte till stallet igår såg vi en man som var ute och gick med sina hundar som skuttade glatt. Längst bak skuttade en liten ljus hund genom gräs och ris. "Men vad konstigt den hunden springer" hann jag tänka innan jag såg att det var en gris! Mannen var ute och gick med sina tre hundar, och sin gris. Som verkade överlycklig över att få följa med på promenad och skumpade fram bakom husse.


Igår ville jag testa Duan i ridhuset, har ju bara ridit henne ute innan. Det gick väl ok, men jag tror inte vi är riktigt gjorda för varandra. Jag tycker mycket om henne, men min ridstil passar nog inte henne. Hon är inte så välutbildad, så hon skulle nog behöva någon som var duktigare än mig, som kan visa mer tydligt om som läser av henne snabbare.

Men vi hade ändå ett bra pass tycker jag. Hon visade sin allra tjurigaste sida, men vi var båda nöjda när vi var klara. Hon är fruktansvärt stel i sin vänstersida, försökte få henne att lossna lite men det krävs nog fler pass för det.


Efter samtal med veterinären på telefon fick vi rådet att packa in Tröllis svullna ben i en varm handduk. Men vi fick ett speciellt bandage av Einar som skulle hålla värmen bättre. Bandaget doppades i väldigt varmt vatten och lindades runt det svullna benet. Han fick också två sprutor, en för infektionen, och en som skulle ta ner svullnaden.

Benet såg nog en aning bättre ut när vi kom till stallet idag och han verkade lite piggare.

Han var såååå besviken igår när jag släppte ut de andra hästarna och han fick stanna inne.

Men han har fått en riktigt lyxig box nu medan han vilar. Den är 3 gånger så stor som de vanliga boxarna så han har gott om plats om han vill traska runt lite.

 
 
anne

anne

21 oktober 2009 19:02

haha en gris?! xD det var nog det sjukaste jag hört idag..

http://annebertelsen.blogg.se

 
Vivi

Vivi

22 oktober 2009 08:19

Hi hi ..det är så roligt att läsa om dina ävenyr!!!!
En gris, "jajo men varför inte...vill grisen ut och gå ska väl grisen få ut och gå" tänkte säker gubben ;)
Har lagt uppp en länk till dagens Nemi nyss...du komer ääälska den :D

Ja det är ju bra ju fler som skriver på ...håller med att jag själv inte riktigt heller förstår grejjen med att bära ett dött djur över axlarna...

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards