isdrömmar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Halvdag

Av Zandra - 21 oktober 2009 18:56

Idag kände sig Sibba mycket bättre och kunde följa med till kossorna. Det var inte så tungt idag. Inte så mycket ensilage som skulle köras ut, och idag fick de hö. Det är mycket lättare att jobba med.

När vi var klara i ladugården åkte vi hem för en snabb lunch. Det blev en väldigt amerikansk lunch. vi doppade brödskivor i ägg och stekte och till det åt vi min mortosslaw, det är som coleslaw fast med bara morötter eftersom jag inte kan äta kål.


Efter lunchen åkte vi till stallet.

Kaffon har verkligen skaffat sig en hobby i att smyga på mössen. Han tycker det är SÅ spännande! Och han kan göra utfall mot dem, men han försöker aldrig ta dem eller bita dem. Han är bara nyfiken.


Vi började med att ta ut Viktor i stallgången för att sko honom.

Men då skulle de just börja borra i en vägg precis där, de höll på och drog nya elledningar. Så det var bara att låta honom gå tillbaka till boxen. Han skulle inte stå still medan de höll på och borrade.

Jag passade på att mocka ur den andra stora boxen bredvid Trölli och flytta honom dit istället så han fick det rent och fint. Började städa Tröllis box också men då kom Sibba och sa att vi skulle åka hem. Det går inte att handskas med nervösa unghästar när de dessutom håller på och bygger i stallet, så det fanns inte så mycket vi kunde göra.


Det skulle ju kommit två nya hästar i söndags eller måndags, men de har fortfarande inte kommit. Och planerna är ändrade så det blir 3 hästar istället. Kanske kommer de ikväll.

Då har vi 12 hästar totalt. Och det är precis så många som Sibba får ha på Tjarnarland, som hästgården heter.


När vi satte oss i bilen hem spelade de Svenne Banan på radion här. Det är andra gången jag hör den på radion sen jag kom hit. Konstigt att de spelar en svensk sommarplåga här. Den är ju dessutom på svenska, svensk rap. Och den är enligt mig riktigt dålig.


Eftersom vi kom hem så tidigt passade vi på att vara lite nyttiga här hemma. Sibba ställde sig och strök och jag dammsög hela lägenheten plus hela källaren. Det var välbehövligt! Det är bara nåfra dagar sedan jag dammsög lägenheten, och bara 2 veckor sedan Sibba städade källaren skinande ren, men vi drar in mycket smuts med vara ladugårds- och stallkläder. Och hunden och katten gör ju sitt också.

När jag ändå var i städtagen passade jag på att plocka ur allt ur kylskåpet och skura det. Samt smälta bort lite is som samlats längst bak.

Det har nämligen luktat lite skumt i kylskåpet så jag tyckte det behövdes en städning. Och det var ganska mycket smuts där faktiskt. Det står och torkar nu och jag har ställt in en kopp vinäger i hopp om att det ska hjälpa till att få bort den dåliga lukten.

Egentligen ska man ju ta ättika, men det hade vi ingen.

 
 
Din Ömma Moder

Din Ömma Moder

21 oktober 2009 23:06

Roligt att Sibba mår bättre nu!
Urtjusig skimmel på din filmsnutt. Min connemaraponny Gullet var skimmel, så jag har ett gott öga till skimmlar!
Skam den som ger sig! Nu är bloggen nydesignad! Vansinnigt snyggt blev det! Tack dotter!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Vivi

Vivi

22 oktober 2009 08:23

Skönt att hon är på benen igen, både för hennes och din skull :) Hoppas nu söte lille trollet tillfrisknar också!

Tack så mycket, jo jag är nog ganska nöjd med min presentation nu, lite roligare än den förra iaf ! :)

Ta en halv lime eller citron och ha i kylskåpet, den drar till dig dålig lukt nämligen...gammalt husmorsknep ;)

Nu ska jag kolla dina bilder :)
Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 15 december 2009 19:45

Väckarklockan ringde 03.50. Då hade jag sovit knappt 3.5 timmar. Hade svårt att somna igår kväll, lite resfeber kanske.Sibba skjutsade mig till Flygbussen och vi tog farväl av varandra. Hon sa att jag varit till stor hjälp och att jag var välkommen t...

Av Zandra - 14 december 2009 19:30

Vi gick upp strax före 9 och åkte till Sibbas mamma. Jag tittade klart på The Notebook, hann inte se slutet igår. Och Sibba sov en stund på soffan.Sen gav vi oss ut för att leta hästsportbutiker. Sibba skulle hitta jackor som hon och hennes blivande ...

Av Zandra - 13 december 2009 19:30

Vi hände i stugan till strax efter lunch. Sibbas pojkvän kom på besök. Dom satt och pratade och jag kikade på The Notebook på laptopen. Söt film.Resten av resan till Reykjavík var smärtfri. På ett ställe åkte vi ner i en dal där dimman låg tjock. Det...

Av Zandra - 12 december 2009 13:00

Vi kom iväg först vid lunchtid, så vi började med att äta lunch på en restaurang som låg högst upp i ett hus i Akureyri. Vi fick en vacker utsikt, och god mat! Sen promenerade vi lite i staden innan vi fortsatte vår resa mot Blönduos. Innan vi lä...

Av Zandra - 11 december 2009 13:00

Igår kväll var det Fimmtudagspartí, kombinerat med avskedsfest för mig.  Eninar, Beggi och en av Beggis vänner kom. Vi  spelade ett roligt kortspel. Om man t.ex. fick upp en knekt var man tvungen att sjunga och dansa. Sången valdes av personen som va...

Presentation


En blogg om att våga släppa vardagen och förverkliga sina drömmar. En vinter på en liten ö i norra Atlanten.

Bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Hovspår i snön

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards